Exact Online - Veel voorkomende foutmeldingen

Gewijzigd op Ma, 4 Mrt om 3:19 PM

Algemeen


  • {"error":"invalid_request","error_description":"The refresh token expired at XX\/XX\/XXXX YY:YY:YY AM and it is now XX\/XX\/XXXX YY:YY:YY PM."}

Er is lange tijd geen gebruik gemaakt van de koppeling, waardoor de authenticatie verlopen is. De koppeling moet opnieuw geauthenticeerd worden. Neem contact op met de functioneel beheerder of met support van Acuity om dit opnieuw in te stellen.

  • {"error":"unauthorized_client","error_description":"Old refresh token used."} 

Er is iets mis gegaan bij het authenticeren. De koppeling moet opnieuw geauthenticeerd worden om het meest recente token op te halen. Neem contact op met de functioneel beheerder of met support van Acuity om dit opnieuw in te stellen. 

  • 503: Service Unavailable

Er is een probleem met de server van Exact Online. Deze ondervind problemen waardoor er geen verbinding gemaakt kan worden. Probeer het op een later tijdstip opnieuw.


Synchronisatie Account


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Ongeldig: RSIN"}}}

Controleer het RSIN nummer op het account, er is een ongeldige waarde ingevoerd.


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Verplicht: Code"}}}

Controleer het Accountnummer op het account, deze is leeg en moet een waarde bevatten om het account te         synchroniseren naar Exact Online.


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Forbidden"}}}

Er wordt een actie uitgevoerd waar de koppel gebruiker geen rechten op heeft. In de praktijk komt het vaak voor dat deze melding te maken heeft met de synchronisatie van een account met een unieke referentie die niet meer bestaat in Exact Online. Een gebruiker heeft geen rechten om een verwijderde relatie te wijzigen. Neem contact op met support van Acuity om de melding op te lossen. Indien de het account wel in Exact Online te vinden is, stuur het unieke relatie ID alvast mee naar support. https://support.acuity.nl/support/solutions/articles/12000087202


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Gegeven bestaat reeds."}}}

Het accountnummer bestaat al bij een andere relatie in Exact Online. Het account is wel gesynchroniseerd naar Exact Online, maar heeft daar een andere Code gekregen opvolgend volgens het standaard volgnummer in de instellingen. Pas het accountnummer aan in Salesforce op het account als het om 2 verschillende relaties gaat. Betreft het dezelfde relatie kunnen deze ontdubbeld worden in Exact Online. Belangrijk is dat hierbij vanuit het 'foute' accountnummer ontdubbeld moet worden en tijdens het ontdubbelen de 'foute' code geselecteerd is. Door middel van een wijziging op het account zal de code in Exact Online goed gezet worden met het accountnummer in Salesforce. Als de ontdubbeling vanuit de andere relatie wordt gedaan blijft niet dezelfde unieke referentie intact in Exact Online als dat in Salesforce bekend is. De synchronisatie van toekomstige factuurvoorstellen zal dan ook niet goed gaan.


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Ongeldig btw-nummer.\r\nHet nummer moet in het volgende formaat worden ingevoerd: NL999999999B99 - 1 blok van 14 karakters. (De 12e positie is altijd 'B'.) (Voorbeeld: NL000000000B00)\r\n"}}}

Controleer het BTW nummer op het account, er is een ongeldige waarde ingevoerd.


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Ongeldig controlecijfer voor btw-nummer.\r\nHet nummer moet in het volgende formaat worden ingevoerd: NL999999999B99 - 1 blok van 14 karakters. (De 12e positie is altijd 'B'.) (Voorbeeld: NL000000000B00)\r\n"}}}

Controleer het BTW nummer op het account, er is een ongeldige waarde ingevoerd.



Synchronisatie Factuurvoorstel


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Ongeldig: Factuur voor (Type)"}}}

Controleer het account in Salesforce en in Exact Online. Het type account moet op klant staan om een factuur te kunnen koppelen aan de relatie. 


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Ongeldige referentie: Grootboekrekening\r\nOngeldige referentie: Artikel"}}}

Controleer de artikelen op het factuurvoorstel. De artikelen worden vanuit Exact Online gesynchroniseerd met een unieke referentie. Er is een referentie naar een artikel die niet gevonden kan worden in de administratie waar naartoe gesynchroniseerd wordt.  Er kan een artikel gekoppeld zijn aan het factuurvoorstel die niet uit Exact Online komt of het artikel komt uit een andere divisie. In geval van het eerste, controleer de product instellingen of het contract en selecteer daar het juiste product. In geval van het tweede, controleer de divisie op het factuurvoorstel en voor deze divisie de product instellingen en de divisie op de dienstverleningen van het account of de producten op het contract. Zorg dat overal het juiste product geselecteerd staat. Het factuurvoorstel zal opnieuw gegenereerd moeten worden.


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Verplicht: Betalingsconditie"}}}

Indien er in de Instellingen geen standaard betalingconditie is ingevuld, is het verplicht om de betalingsconditie aan te vullen op de relatie. Controleer de betalingsconditie in Exact Online, deze is niet ingevuld.


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Ongeldige referentie: Leveren aan\r\nOngeldige referentie: Besteld door\r\nOngeldige referentie: Factuur voor"}}}

Er is een ongeldige referentie naar een relatie in Exact Online. Om verschillende redenen kan de synchronisatie verstoord worden. Neem contact op met support van Acuity om de melding op te lossen. Stuur het unieke relatie ID, van de relatie in Exact Online waarvoor het factuurvoorstel bestemd is, mee naar support. https://support.acuity.nl/support/solutions/articles/12000087202


  • {"error":{"code":"","message":{"lang":"","value":"Quantity - Niet toegestaan: Decimalen"}}}

In Exact Online is aan te geven of een bepaald product deelbaar mag zijn. Wanneer dit uit staat is het alleen mogelijk om hele getallen op te voeren. Het aantal mag geen cijfers achter de komma bevatten. Indien dit wel mogelijk moet zijn, moeten de instellingen op het product aangepast worden.


  • No document generated yet for order 00001

Er wordt verwacht een urenspecificatie mee te sturen naar Exact Online, deze kan alleen niet gevonden worden. Zet het 

factuurvoorstel die het betreft terug in Concept en klik op de knop Factuurspecificatie bijwerken.

Bij de urenspecificatie moet bij het Type 'PDF' staan en niet 'PDF Voorbeeld'.




Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren