Als er problemen zijn met het afleveren van de emails, dan worden die geregistreerd. Deze zijn deze terug te vinden op de pagina: Instellingen \ Notificatieinstellingen.
Mocht een eindgebruiker aangeven dat er geen mails ontvangen worden, controleer dan de lijst op deze pagina. Is hier geen melding terug te vinden, dan is de mail mogelijk in de ongewenste post/spam folder terecht gekomen van de ontvanger.
Als er nieuwe fouten optreden, dan wordt hiervan 1x per dag een rapportage gestuurd naar de applicatiebeheerder van het accountantskantoor. Standaard is dat degene die staat ingesteld als applicatiebeheerder op de pagina Instellingen \ Accordering.
Mocht iemand anders -of meerdere personen- deze mails moeten onvangen, dan is dat aan te passen via: Instellingen \ Applicaties \ Emailafhandeling
Er wordt verwacht dat de applicatiebeheerder deze problemen opvolgt en de meldingen daarna in de portal uit de lijst verwijdert. Hieronder staat een tabel met de mogelijke fouten.
Fout | Reden | Actie |
bounces | De e-mail kon niet worden afgeleverd wegens een zogenaamde "bounce". Dit kan vanwege een tijdelijk of permanent probleem zijn. De achterliggende reden staat vermeld bij de melding. | Controleer eerst of het emailadres klopt. Mogelijk zit hier een typefout in. Als er geen duidelijke fouten zijn, neem dan contact op met de IT-organisatie van de ontvangende partij en vermeld de achterliggende reden. Zij zouden dit probleem moeten kunnen oplossen. Let op: Zolang deze melding niet is verwijderd, worden er geen mails meer verstuurd naar dit emailadres |
blokkades | De e-mail werd geblokkeerd door de ontvangende partij. Dit kan verschillende redenen hebben, de achterliggende reden staat vermeld bij de melding. | Controleer eerst of het emailadres klopt. Mogelijk zit hier een typefout in. Als er geen duidelijke fouten zijn, neem dan contact op met de IT-organisatie van de ontvangende partij om deze blokkade op te laten heffen. |
spam rapportages | De ontvanger van de e-mail heeft het bericht als spam aangemerkt. Dit kan negatieve impact hebben op andere mails die verstuurd worden vanuit MijnAccountantsPortal. | Emails die vanuit MijnAccountantsPortal worden verstuurd zouden niet als spam ervaren mogen worden door de eindgebruiker. Meestal wordt er een actie van de betreffende persoon verwacht n.a.v. deze mail. Mogelijk is de rapportage per ongeluk gedaan. Neem contact op met deze persoon of/waarom deze mails als spam worden ervaren. |
ongeldige e-mailadressen | Er zit een fout in het emailadres | Corrigeer het emailadres |
Verwijder in alle gevallen de melding uit de lijst Instellingen \ Notificatieinstellingen zodat er geen blokkades actief zijn.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren