Foutmelding bij importeren "U kunt alleen CSV-bestanden importeren."

Gewijzigd op Wo, 2 Jul om 3:33 PM

Foutmelding "U kunt alleen CSV-bestanden importeren." tijdens het gebruik van een tekst (.txt) bestand bij de import wizard.


Sinds de Salesforce summer 2025 release komt deze melding voor tijdens het gebruik van een tekst (.txt) bestand. 


Om dit op te lossen hoef je het bestand zelf niet te wijzigen maar alleen de naam van het bestand. Om dit te kunnen uitvoeren moet ook de bestandstype (file extension) gewijzigd kunnen worden.  Door de onderstaande procedure pas je de verkenner aan zodat je de bestandstype kan wijzigen. 


Om de bestandsextensies achter de bestandsnaam te tonen in Windows Verkenner, kun je de volgende stappen volgen:
  1. Open Verkenner (Windows Explorer).
  2. Klik op het tabblad Weergave bovenaan.
  3. In de groep Weergave zoek je naar de optie Opties en klik je daarop.
  4. Er verschijnt een nieuw venster, klik hier op het tabblad Weergave.
  5. Scroll naar beneden totdat je de optie Ken extensies van bekende bestandstypen verbergen ziet.
  6. Haal het vinkje weg bij deze optie.
  7. Klik op OK.
Vanaf nu worden de bestandsextensies zichtbaar achter de bestandsnaam in Verkenner.


Als het bestand bijvoorbeeld import.txt heet, kan je deze nu wijzigen in import.csv. Deze csv is vervolgens te gebruiken in de import wizard om de import uit te voeren zoals dit normaliter met de txt variant werkte.


Hierbij een filmpje met de stappen van hierboven:

txt omzetten naar csv voor import.mp4



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren