Stappenplan klant vertrekt (exit procedure)

Gewijzigd op Wo, 8 Mei om 4:59 PM


1. Controle projecten

Zijn deze afgerond of staan hier nog werkzaamheden voor open. De projecten hoeven niet persé afgerond te worden, echter is het wel belangrijk met de oog op de facturatie dat er geen werkzaamheden meer uit komen.


2. Uren verwerken

Zijn alle uren op de klant al geschreven en geverifieerd door de medewerkers. Verwerk alle uren.


3. Factuurvoorstellen maken/versturen

Het is niet meer mogelijk een factuur te maken voor een inactieve klant. Maak eventueel een eindafrekening of een verzamelfactuur van de nog te factureren uren/onkosten.


4. Contracten beeindigen

Vul de einddatum in van eventuele contracten die er bij de klant zijn vastgelegd


5. Facturatieafspraken einddatum (vaste prijs)

Dit is een optionele stap om uit te voeren, er worden sowieso voor een inactieve klant geen facturen meer klaar gezet. Echter als de klant niet per direct omgezet wordt, omdat er nog wat zaken afgewikkeld moeten worden is het beter om alvast de facturatieafspraken te beëindigen. Dan wordt er geen nieuw factuurvoorstel meer voor de vaste prijs klaargezet. 


6. Actief op account op nee zetten

Als alle bovenstaande stappen zijn afgerond zet het veld Actief op het account om naar Nee. Bij deze is de klant definitief stopgezet. 


Dienstverleningen worden automatisch op afgerond gezet.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren