Divisie omzetten/toevoegen op Account

Gewijzigd op Vr, 30 Aug om 11:32 AM

Als een account wijzigt van divisie heeft dit impact op de onderliggende zaken. In dit artikel staan de zaken benoemd waar dit impact op heeft en of hier automatisch een actie op wordt ondernomen of handmatig nog gecontroleerd of aangepast moet worden. 


Account team

Het account team wordt niet omgezet. Indien een andere divisie een ander team heeft, moet deze handmatig omgezet worden. 


Dienstverleningen

Als de divisie van het account vervangen wordt door een andere divisie, wordt de divisie op de dienstverlening en onderliggende projecten automatisch omgezet. Wordt er een divisie toegevoegd, blijven de dienstverleningen staan op de divisie die ze al hebben. Er moet handmatig beoordeeld worden welke dienstverleningen bij de extra divisie horen.


Facturatieafspraken

Als de divisie van de dienstverlening omgezet wordt, wordt de divisie op de bijbehorende facturatieafspraak automatisch omgezet. De producten die ingesteld zijn op de facturatieafspraak wordten afhankelijk van de ingestelde product instellingen (tab te vinden via de 9 bolletjes) omgezet naar hetzelfde product, indien gevonden. Bij facturatieafspraken die op meerdere dienstverleningen staan, moeten handmatig beoordeeld worden welk product van de andere divisie van toepassing is.


Contracten

Contracten worden niet automatisch omgezet. Er zijn hier twee opties om de aanpassing van divisie door te voeren. 

Optie 1: Het huidige contract beeïndigen en een nieuw contract aanmaken onder de nieuwe divisie. 

Optie 2: Alle producten van het contract verwijderen, hierna divisie en product groep omzetten, producten weer toevoegen (dit zijn dan de producten van de andere divisie)

Afhankelijk van het contract type en behoud van historie (factuurvoorstellen en / of contract aantallen) kan voor optie 1 of 2 gekozen worden. 


Tarieven

Tarieven op account niveau zijn niet divisie afhankelijk. Als er op medewerker niveau per divisie andere tarieven ingesteld zijn, worden deze automatisch doorgerekend voor nieuwe uren. Bestaande uren die nog verwerkt moeten worden, kunnen middels het geld zakje bij uren verwerken herberekend worden.


Rechten / Toegang

Indien er rechten zijn ingesteld op divisie niveau, worden deze direct berekend. Medewerkers kunnen potentieel dit account hierdoor niet meer vinden. 


Factuurvoorstellen

Als er nog concept factuurvoorstellen klaar staan, worden deze niet omgezet. Indien deze onder de nieuwe divisie uitgestuurd moet worden, moet het factuurvoorstel verwijderd worden en opnieuw aangemaakt worden.


Koppelingen

Dit geldt alleen als er een extern systeem per divisie gekoppeld is.

Accounts worden niet bij de 'oude' divisie verwijderd. Na het wijzigen van de divisie wordt de synchronisatie direct gestart indien het 'In {extern systeem}' vinkje aan staat. Als dit niet gewenst is, kan eerst het vinkje voor de synchronistatie uitgezet worden alvorens de divisie te wijzigen.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren