Optionele activiteit aanmaken

Gewijzigd op Vr, 31 Mei om 12:11 PM

Met een optionele activiteit kun je werkzaamheden definieren die niet bij alle klanten van toepassing zijn, maar incidenteel uitgevoerd worden binnen het kader van een project. 


Nieuwe optionele activiteit

Navigeer naar het betreffende project template. Klikt bij de project categorie op de knop Nieuwe optionele activiteit aanmaken.


Er opent een pop-up, vul hier de naam van de activiteit in en klik op opslaan.


De activiteit is aangemaakt. Aan de oranje titel is te herkennen dat dit een optionele activiteit is.


Selecteer de activiteit en definieer de taken die hiervoor uitgevoerd moeten worden. Dit kan zo simpel of uitgebreid zijn als nodig. In dit voorbeeld is er één projecttaak om uren op te schrijven gedefinieerd met een standaard ureninschatting.


Optionele activiteit toepassen

Na het aanmaken van een optionele activiteit is deze direct beschikbaar bij alle projecten die op basis van het template zijn aangemaakt. Open het project bij de klant, hier zie je bij de categorie extra knoppen verschijnen.


Na het klikken op de knop opent een pop-up waarin de naam en een omschrijving opgegeven kunnen worden.


Klik op opslaan om de activiteit aan te maken. De taken zoals deze gedefinieerd zijn op te template bij deze activiteit worden automatisch toegevoegd en toegewezen aan een gebruiker uit het team, indien er een rol is ingevuld.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren